
Γράφει ο Δημήτρης Αθανασιάδης
Ήρθε στις 10 Οκτωβρίου μετά από επτά περίπου χρόνια σιωπής, αλλά μοιάζει να γράφτηκε μέσα σε ένα καλοκαίρι που δεν ήθελε να τελειώσει ποτέ – το καλοκαίρι που ο Richard Ashcroft «ξαναβρήκε» τον εαυτό του στις συναυλίες επανένωσης των Oasis. Ο Liam και o Noel Gallagher δεν ξέχασαν την ξήγα που έκανε o frontman των Verve στα 90s δίνοντας το support slot στην μπάντα τους και ανταπέδωσαν τη χάρη επιλέγοντάς τον να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα στη σαρωτική «Live ’25 Tour».
Το νέο στούντιο άλμπουμ του Richard Ashcroft, «Lovin’ You», έχει ήδη ανοίξει συζητήσεις: κριτικοί και fans διαφωνούν, δίνοντας ακόμη περισσότερη δημοσιότητα στην καινούργια δισκογραφική του κυκλοφορία.
Το «Lovin’ You» έχει κάτι που σπανίζει στη μουσική σήμερα: ειλικρίνεια χωρίς εξιδανίκευση. Ο Richard Ashcroft δεν παριστάνει τον σοφό· μιλά σαν άνθρωπος που γύρισε απ’ την κόλαση με λίγη σκόνη ακόμη στα μαλλιά του. Δεν πουλάει ακτιβισμό· μοιράζεται με μία αποστασιοποίηση τη ματιά και τις εμπειρίες 54 ετών για όσα συμβαίνουν γύρω μας. «Το να είσαι επαναστάτης σήμερα σημαίνει να είσαι ειρηνοποιός. Να ενώνεις τους ανθρώπους. Σε αυτό το κλίμα, αυτό είναι το πιο ριψοκίνδυνο πράγμα που μπορείς να κάνεις, γιατί θα αποθεωθείς μόνο αν διχάζεις.», είπε στον Independent για το τραγούδι «I’m a Rebel». Απευθυνόμενος στον δημοσιογράφο Mark Beaumont, η κριτική του οποίου στο προηγούμενο άλμπουμ, «Natural Rebel», με δύο αστέρια και όχι τόσο καλά λόγια, είχε οδηγήσει τον πρώην τραγουδιστή των Verve να κάψει σε βίντεο στο Instagram ένα αντίγραφο της συνέντευξής τους στο NME.
Στο τραγούδι «Heavy News» περιγράφει έναν κόσμο που πνίγεται στις ειδήσεις του και στα feeds της φρίκης. Το τραγούδι έχει και μια άλλη διάσταση: την αίσθηση ότι ζούμε «στις πρώτες θέσεις» κάποιων από τις πιο καθοριστικές στιγμές της ιστορίας. «Βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας μεταμόρφωσης. Μια εκθετική καμπύλη προς το άγνωστο. Και το πιο τρομακτικό είναι πως ούτε αυτοί που τη δημιουργούν δεν ξέρουν πού θα οδηγήσει.» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Richard Ashcroft.
Ο άνθρωπος που έχασε όλα τα δικαιώματα του «Bitter Sweet Symphony» από τους Rolling Stones, επί είκοσι χρόνια, εξήγησε πόσο ακριβό έχει γίνει το sampling σήμερα: «Οι εταιρείες ζητούν 20.000 ή 30.000 δολάρια προκαταβολή, αντί να δουν ότι κάποιος μπορεί να ξαναδώσει ζωή σε ένα ξεχασμένο κομμάτι». Ένα από τα samples που κατάφερε τελικά να συμπεριλάβει είναι το «Love and Affection» της Joan Armatrading, που διατρέχει το εναρκτήριο κομμάτι «Lover».
Το ομώνυμο τραγούδι, «Lovin’ You», είναι αφιερωμένο στη γυναίκα του Kate Randley, κιμπορντίστρια κάποτε στους Spiritualized, είναι το πιο τρυφερό που έχει γράψει ποτέ. Μια παραδοχή για τριάντα χρόνια κοινού δρόμου. Και το «Oh L’amour» μια ακόμη απολογιστική στιγμή για τον έρωτα που επιμένει.
Ένα υβρίδιο ηλεκτρονικού rock, soul, disco falsetto και trip-hop, ανάμεσα στα beats και στα έγχορδα, το «Lovin’ You» δεν προσπαθεί να επαναλάβει τον ήχο των Verve – τους οποίους ο Richard Ashcroft δεν φαίνεται να φέρνει ξανά κοντά.
Κι αν η φωνή του ακούγεται πιο βαθιά, πιο ανθρώπινη, είναι γιατί αυτή τη φορά δεν τραγουδά για να σωθεί — τραγουδά γιατί σώθηκε. «Μην τολμήσεις να πεις πως βαρέθηκες τη ζωή / Μην πεις ποτέ πως έχασες αυτή τη μάχη» με τα δικά του λόγια στο ρεφρέν του «Heavy News». Κι αυτό δεν το λες λίγο. Με τα δικά σου αυτιά, μπορείς να ακούσεις το «Lovin’ You» παρακάτω.
Κεντρική φωτογραφία: Dean Chalkney